Powered By Blogger

onsdag 28 september 2011

Här händer det saker

Hej alla glada.....hösten har kommit och det börjar bli svårt att klä  sig på morgonen då det i regel är ganska varmt senare på dagen.
I dag var det inte ens 5 grader ute när jag gick.
Förändringarnas tid är här.....jag kommer att lämna detta förbannade ställe den 26/10, dvs min arbetsplats.
Facket och arbetsförmedlingen finns med mig då jag inte mår bra här längre. Med en massa intyg, totalt 3 tror jag att det kommer att bli i slutändan, så kommer jag att slippa undan de här 45 dagars karens man har till a-kassan. Hoppas att det kommer att gå vägen. Jag har ju varit anställd sedan den 1 mars så jag kan ju få a-kassa.
Ovanpå allt detta har mina ryggproblem kommit tillbaka och inte har knät blivit bättre heller. Det var bra när jag var hemma förra veckan med en förkylning. Jag behövde ju inte gå i trappan så det är en av anledningarna till att jag inte kommer att fortsätta här.

Så jag har börjat söka jobb och skickar in till de jag tycker är lämpliga och ringer.
J hjälpte mig att få till en ny ansökan ( en generell ) och där finns det ett foto med....bara ingen blir avskräckt....
Nej, skämt å sido.....tror att det var på någon AF-kurs i hur man söker jobb där de sa att man egentligen alltid ska ha med ett foto på sig själv.....lättare för potentiella arbetsgivare att bilda sig en första uppfattning.

Om vi har tur, vi kursare på InfoKomp, så kanske vi får en kompletteringskurs i löneprogramshantering.
Alla har påpekat att det varit bristfälligt och att vi vill ha med det då vår egentliga titel är ekonomi-löne-personalassistent......kanske vi får veta hur det blir med detta i slutet på den här veckan.

På lördag ska jag gosa bebis....ska hem till C när J och hans bröder åker på bröllop....respektive var inte medbjudna så då fick man chansen att träffa älskade C......nu börjar ju tvillingarna bli så pass gamla att de börjat fokusera mera och är mer vakna.