Powered By Blogger

torsdag 15 september 2011

....hjärnsläpp

...sitter här och skulle börja skriva och kom inte på vad jag skulle skriva så det får bli detta.... , som jag just skrev alltså.
Om två timmar är det dags att ta sig ner på stan för att ta sig vidare hemåt.
Fortfarande inga pengar så att man kan få lönen för augusti, men det kanske kommer snart. Man kan ju alltid hoppas på det....
Det börjar brinna lite i knutarna...för på måndag kommer ombudsmannen från Metall och vad chefen inte vet är att även min ombudsman kommer. Hon och Metalls ombudsman har bra kontakt och det blir på det här sättet för att min ombudsman inte kunnat få tag på chefen.

Dagens förehavanden då?
Ja, när jag kommer hem ska man väl direkt in på Konsum å köpa lite mjölk och margarin till pannkakorna.
Den mest klassiska torsdagsrätten. Ska det vara så ska det vara ärtsoppa till med men det får jag äta själv och det är ju inget roligt. Sen tror jag inte J skulle uppskatta effekten av det, nog för att det kan vara roligt ibland.
Billigt nöje....
Men det duger så bra med pannkakor å jordgubbssylt, alternativt kanske det blir äppelmos till.....
Men när jag kommer hem, innanför dörren ska jag först byta kläder, sedan diska och sedan vispa smeten.
Stekandet överlåter jag till J som kan det här med att grädda pannkakor. Visst, jag vet hur man gör men det går alltid åt helvete när jag ska göra det så det är lika bra att J får sköta den biten.....

När jag gjort klart i köket ska jag inta soffan en stund. Tyvärr så är det så att mitt knä blivit sämre igen och det betyder vila och rakt läge för knät. Ska försöka komma i kontakt med HLM nästa vecka och boka en läkartid.
Ska försöka få till en magnetröntgen där man kan se mjukdelarna. Den röntgen jag gjorde förra veckan var en vanlig skellettröntgen och det är inte en skellettskada jag har. Jag vet vad som är fel men jag vill att de ska kunna göra någonting åt det så att det inte gör ont och så att jag ska kunna gå i trappor normalt igen.
Har gjort ett par försök men det blir ju inte bättre, snarare sämre.....det verkar som om när jag belastar och böjer knät samtidigt ( det som händer när man ska gå i trappor normalt ), det är då det gör ont.
Det är undersidan av knäskålen som går ner och retar upp menisken på insidan ( man har två på varje knä ).

Men jag får se vad HLM säger. Förhoppningsvis så kanske det kan komma till en akuttid, helst då på en eftermiddag så jag kan ta en kortdag på jobbet. Allt för att slippa den här förbannade trappan.