Powered By Blogger

tisdag 19 juli 2011

Smärta

Det har börjat röra lite på sig. Facket ringde igår och de kommer att skicka ett betalningskrav på min juni-lön. Jag hoppas att killarnas fack gör detsamma om det inte löser sig.
Är så less på denna skit att jag hellre legat kvar i sängen hemma.
Det är här titeln på dagens blogg kommer in. Ledvärken tar knäcken på mig snart. Allt problem på jobbet låter mig inte riktigt slappna av och då blir det som en ond cirkel, med betoning på ond.
Värst nu är knäna, fötterna och händerna. Värken i händerna kan jag vara utan då jag behöver mina händer utan att det gör ont. Knän och fötter ställer till det när jag ska förflytta mig.
Med andra ord är det bara skit med mig.
Men nu vet jag av erfarenhet att ledvärken kan komma med stress och problem i allmänhet, dvs sådana typer av problem som just nu finns på jobbet.
Jag har suttit och försökt analysera vad det är som ger problemen....

- All denna skit med junilönen som fortfarande inte kommit. Det har ju nu lett till att Unionen
har kopplats in. De undrar ärligt vad jag gör på jobbet när jag inte fått lön.

- Frustrationen över att inte kunna utföra mitt arbete, den del som faktiskt är kul.
Det är att betala fakturor. Men när det inte finns några pengar kan det vara lite svårt att
göra det.

- Sysslolösheten. Det är tur att jag bytte rum på eget bevåg. Dels har jag nu en dator som går
som den ska utan att sega ner och ställa till det. Jag har även högtalare så jag kan lyssna på
radio.