Powered By Blogger

fredag 15 juli 2011

Dåligt väder, facket och ringa på ett jobb

....så ser det ut på ett ungefär....

Dåligt väder - pissväder för att vara exakt. Men det visste jag ju eftersom en annan hade kollat prognosen, men det är trist lik förbannat.

Facket - jag är inte den enda här på jobbet som lessnat nu. Ingen lön har betalats ut för juni och det är alltså den 15 juli idag....så jag ringde facket igår för rådgivning efter att ha blivit peppad av en f.d. "fackpamp" ( tack, K ). De har skickat det till regionförbundet som kommer att ringa, förhoppningsvis idag.

Ringa på ett jobb - har en bekant som jobbar på Sveriges största arbetsplatser, och jag slängde upp en fråga om de hade något behov och fick till svar att jag skulle ringa idag efter 10.


Allt detta strul på jobbet har lett till att mina leder lever rövare. Jag har svårt att slappna av och så blir det en ond cirkel....bläääää!!

Men får tänka på min kära C och hennes små bebisar som jag träffade i onsdags, så känns det lite bättre. Så små har jag faktiskt aldrig träffat tror jag. Tvillingar en vecka gamla.....voi, voi, voi
Bägge två lyckas nästan samtidigt skita ner sig....e det tvillingar så är det....stackars C som fortfarande har svårt att röra sig efter snittet.
Ni som har barn vet hur det ser ut det där som kommer ut ur dem nertill, men för er som inte vet kan jag jämföra det med trögflytande senapsröra, typ......
Men så små de var......lillkillens huvud ( ca 3 kg vid födseln ) fick i stort sett plats i min hand och för att inte tala om flickan ( ca 2,7 kg vid födseln )..........
Ovanligt stora med tanke på att de är födda 3 veckor för tidigt.....
Ska så snart jag kan tillbaka till C och gosa lite till......