Powered By Blogger

måndag 28 februari 2011

Krigsförklaring

Jag har förklarat krig mot isen.......denna förbannade tillstyggelse som sätter käpparna i hjulet för mig. Din satans genomskinliga .........
Jag gjorde en praktvurpa igår utanför vår port och landar naturligtvis snett...å vad händer om Annika landar snett? Jo, ryggskadan blommar upp och värken kommer som en förbannat brev på posten.....inte nog med det. Jag har inte kunnat ligga på höger sida för jag har ett litet skrapsår som förhindrar det och som grädde på moset gör även vänster höft ont fast inte så mycket.....det leder även till att J inte kan knäcka ryggen på mig som skulle behövas, då jag inte kan ligga på sidan......
Så nu har jag fått order från högre ort, dvs J, att bara använda kängorna ute......gosigt blir det om det är plusgrader......Fan också!!!!

Så om det blev utslag på seismografen så var det mitt fel.
Det läskiga var att jag märkte att det var på väg att gå åt helvete och kunde inte göra ett skit åt det......stöten när jag landade kändes i hela ryggraden och upp i nacken. Tur att det bara är ryggen som gör ont, annars hade det inte blivit så roligt. Inte för att jag njuter av ryggvärken men ändå......

I morgon får man komma ihåg att stanna två timmar längre på jobbet. Då börjar jag jobba heltid....
Sista närvarorapporten ska skickas in till FK idag och det kommer att ge pengar motsvarande 12 dagar som kommer om ett par veckor.....
Det är först nu J och jag har kunnat drömma om en ny, och då menar jag ny, bil och en annan bostad. Det kommer troligtvis att bli en ny bil först.

Att ryggvärken kommer olämpligt är bara förnamnet. Jag hade tänkt att försöka komma igång med träningen så att jag går ner i vikt....alltid är det något.
Nä, krigsförklaring mot isen är det enda rätta. Nu får den härliga våren komma. Desto närmare Vegasresan kommer vi.
Måste sätta mig ner och skriva en "att göra" - lista.......punkt för punkt!