Powered By Blogger

torsdag 13 januari 2011

Vad har hänt då?

Ja, det kan man ju fråga sig....knappt så att jag kommer i håg det själv....Då är det illa....
Men ska försöka minnas:

* Ryggen är bättre men inte bra sedan J knäckte den i förrgår....vägarna börjar bli bättre men det finns en sträcka på väg till jobbet som är rena skämtet....inte en bussen vågar köra fortare än 10-15 km/h.....man skulle ju fan sätta politikerna här i stan i en buss och åka med den sträckan så får de se problemet...

* Det har mer eller mindre återgått till det normala på jobbet. Men det känns frustrerande att det inte finns tillräckligt med pengar att betala förfallna fakturor med.....man känner sig liksom lite låst....

*....vilket påminner mig om att jag måste maila min SIUS-handläggare på AF...

* Förhoppningsvis så kommer Eclipse hem idag och då vet Eklund vad Eklund ska göra i helgen....på söndag om inte förr.
Ser dock fram emot del ett av sista boken som kommer upp på biograferna i november....enligt planerna så ska jag och bästa C gå och se den...skönt med en som är nästan lika besatt...

* Appropå det så ska jag och bästa C gå och fika idag - äntligen!!! Snacka lite skit.....

* Klassfesten närmar sig....hoppas att så många som möjligt kan komma. Eventuellt kommer jag att åka buss dit om inte T ska åka, då åker jag med henne. Åker jag buss så ska jag fortsätta bearbeta J att komma och hämta mig för han är ledig dagen efter - som råkar vara min födelsedag....

* Har faktiskt med mig lilla laptopen så att jag kan stilla min skrivarlust lite. Kommer ju att få tillbaka mitt USB-minne i dagarna så då kan man spara på det istället. Har skickat efter ett dubbelt så stort (4gb) som J kommer att ta istället....snällt!

Jag måste faktiskt erkänna att jag tittade på Twilight i går......ja, vad säger man?

Mamma och pappa står i startgroparna att flytta nu. De befinner sig för tillfället i Stockholm då de står utan bostad i två dygn. Flytt/städfirman härjar i tre dagar, packar allt och flyttar det.
Så smidigt. J sa att vi gör samma sak den dagen vi flyttar...tänk att slippa flyttstäda.....drömmen ju. Ska hem till päronen till deras nya lägenhet på lördag. Har ett par saker som ska hem så ja tänkte passa på när J ändå jobbar till 16 så att man kan slipper ta sakerna på bussen.
Måste komma i håg idag när jag kommer hem att jag ska kolla i linneskåpet. Det finns gardiner där som vi inte kan använda men som mamsen och pappsen säkert kan ha.....blir förhoppningsvis lite bättre plats då.....
Sen tänkte jag höra med J och vi skulle kunna åka med lite saker till sopstationen på fredag när han ända ska hämta mig när jag slutar. Det är fyra stolar som ska väck. De tar sån plats på vinden och mitt dockskåp ska upp plus lite julprylar. Hoppas att han går med på det.....