Powered By Blogger

fredag 14 januari 2011

Är det inte det ena så är det det andra

Sedan tolv timmar cirka ligger nätet hemma nere och enligt ComHem är det någon form av driftstörning och att det håller på att åtgärda felet. Tycker bara att det är kostigt att det ska behöva ta mer än tolv timmar.

Annars är det ganska lugnt nu.....min mage som jävlades i natt med mig har lugnat ner sig och det är jag tacksam för....
Idag kommer mamsen och pappsen hem från den kungliga huvudstaden där de tillbringat ett par dygn. De får komma hem till den nya lägenheten. Jag ska hem till dem i morgon och det ska bli spännande. Länsade linneskåpet i går och hittade ett par gardiner som jag tror att mamma kanske vill ha. Hon kanske måste sy om dem lite men det är i alla fall inga gardiner vi kan ha hemma. De passade i gamla lägenheten där sovrums- och köksfönstret var 1,80 m men i den vi bor i nu är fönstren 1,20 m....

Helgen är lite planerad i alla fall....

Fredag: J kommer och hämtar mig när han vart hos sin sjukgymnast....sen hem antagligen och kanske man ska kvarta in en stund. Få se hur trött jag är...
J vet nu om att jag vill köra lite saker till sopstationen som har öppet mellan 15-20....
Förhoppningsvis ska vi lyckas klämma in lite byte av sängkläder också....finns inget som är så underbart som att lägga sig i en renbäddad säng....

Lördag: Hem till mamma och pappa. Ska ha hem ett par saker som stått i deras förråd på gamla stället och då är det bra att det är gångavstånd till J´s jobb....

Söndag: Sova till 9 och sedan tvätta 10. När jag tvättat klart kommer det med all sannolikhet att bli Eclipse...tjoho!!

Idag var det kallt ute så det blev termobrallor på. Sitter fortfarande med mina lurviga stövlar på mig av den anledningen att det drar någonstans från golvet här på jobbet och jag fryser om mina små fossingar....