Powered By Blogger

lördag 8 januari 2011

Kommunen i ett nötskal....

Skickade en fråga till kommunen häromdagen där jag frågade om det gick att få någon form av ersättning för oskrapade vägar. Det finns ju sådana bulor runt om på vägarna så att det kan liknas vid en puckelpist och detta har lett till att min ryggskada har förvärrats. Det jag vill ha ersättning för är egentligen för sveda och värk, dvs. läkar/naprapatbesök.

Detta fick jag till svar:

Det var tråkigt att höra om din rygg. Kommunen som väghållare är skyldig att hålla gator och vägar i farbart skick, men det står ingenstans hur jämn en vinterväg skall vara. Har du ersättningskrav får du vända dig till det bussbolag du åkte med eftersom chauffören alltid skall anpassa hastigheten enligt rådande förhållanden.
Snacka om att skylla ifrån sig.....det är inte bussförarnas fel att det inte är skrapat och de lider de med av dessa knölar och fanstyg och det skrev jag också i svaret.
Men jag kommer inte att ge mig.....