Powered By Blogger

fredag 17 december 2010

Fredag morgon

Sitter här och tittar ut på när de lastar av flera meter långa stålbalkar....vete fan vad chefen ska med de till, men det var bråttom med att få dem hit.
Nåja, den som lever får väl se.....
Det har hänt en del sedan sist....bäst att ta det punkt för punkt...

1. Var och beställde nya glasögon förra måndagen. Tänkte att de kanske var klara som i tisdags...
Solglasögonen var klara men de vanliga hade de spräckt ena glaset på så de fick beställa ett nytt.
Klantarslen alltså....billigt och bra blev det också....INTE!
Synen var ganska mycket försämrad och det gick lös på 4600:-

2. Bestämde ju mig för förra veckan att jag skulle gå till blodcentralen och ge blod, så i går var jag dit och tog prover. Blodvärdena måste ju vara bra. Så jag får veta om sisådär 4-5 veckor hur det gick. Fick faktiskt en present efter det besöket. Det var en kanalsydd vetekudde....den ska jag inviga i kväll....

3. Glasögonen återkommer jag till nu. Strax före fem i går kväll kom det efterlängtade sms:et...
Glasögonen var klara att hämtas. Eftersom jag var hos J på jobbet kilade jag naturligtvis upp och hämtade dem. Så nu sitter de där. Ska bara dit i dag och justera dem lite. Får gå och peta upp dem hela tiden så det behövs skruvas till lite bara.

4. På vägen upp till optikern sträcker jag lårmuskeln på högra lårets framsida...det är här den nya vetekudden kommer in. Det var makalöst dåligt plogat i stan, man blev nästan förvånad.
Man glider till lite och muskeln är inte riktigt med. Det gjorde ont med detsamma och slutade strax innan jag gick till säng. Bra tänkte jag....då var det väl inget mer med det.
Förrän jag jag vaknade i morse och började använda benet.....AAAAJJJJJJ!!!!