Powered By Blogger

onsdag 18 februari 2009

Snacka om fel tillfälle....

När man egentligen inte har råd med det så bestämmer sig vår elva år gamla tv för att säga hej då till denna värld....stod och torkade mig efter duschen i dag och gubben kommer in:
"Tv:n har gått sönder..."
Jaha ja. En timme senare var vi på väg in till stan för att inhandla en ny. Eftersom det inte finns något annat val så fick det ju bli en platt-tv (LCD) med den nätta storleken av 40 tum.
Är man van vid en gammal hederlig modell på tv på vanliga 28 tum och sätter sig framför denna så blir det helt annorlunda, tro mig.
Killen i butiken frågade vilken variant på digitaltv vi hade. Vi har ju "tre hål i väggen", dvs ComHem och det skulle tydligen göra att bilden skulle bli dålig även fast det är digitalt. Så vi åkte därifrån inte bara med en tv utan också ett abonnemang på ett antal till kanaler. Glad blev ju jag då jag länge velat ha TV4 Fakta.
Äntligen få kolla på alla bra dokumentärer där.
Jag sa till gubben att jag begär inte mycket, bara vi har just den kanalen kvar.

Jag ska faktiskt natta nu. Musklerna runt ögonen har värkt några timmar nu så det känns som om lite sömn inte skulle skada.
I morgon är det dags för styrelsemöte och innan dess ska jag shoppa lite.
* Sytråd, svart och vit
* Tygpenna med borst i ena änden
* Lite stuvbitar (tyger)
* Scartkabel ( den som följde med tv:n visade sig vara för kort så vi kan inte använda den äldsta dvd:n)
* Överstrykningspenna ( kan ge mig fan på att jag glömmer den....)

Har författat lite idag men inte överdrivet mycket. Ska smala lite inspiration under morgondagen.
Kanske notera lite tankar inför den nya....vi får se.