Powered By Blogger

torsdag 19 februari 2009

Dagens saker fixade...

Då har jag gjort det jag skulle idag.
Väl inne i stan stegade jag de hundra meterna från hållplatsen till Olssons för att införskaffa lite sytråd och en penna som är enkom för att rita på tyg med. Det blev även två stuvbitar tyg. Bland annat ett som går i grön som jag tänker sy en lätt sommarkjol av vad det lider. Kommer att få hjälp av lilla mamma vad det gäller själva syandet....den andra biten tyg kommer att bli kuddfodral av till julen. Det är nämligen julmotiv på.
Efter denna affär tågade jag till nästa som råkade vara planerat. Clas Olssons. Jag hittade den satans scartkabeln som skulle ersätta den som var för kort. Det blev även en ny stiftpenna som jag enbart kommer att ha i väska och använda till vad det nu kan komma att tänkas behövas till.
Sen var det lunch som skulle införskaffas. En yogurt med tillhörade flingor, ett par bananer, ett lösbröd och en Kellogsbar.
Man lever lätt....fast middagen här hemma kom att bestå av ett knappt halvt skrovmål från vår lokala pizzeria ( kebab i bröd med pommes ). Jag som egentligen inte äter kebab....men nu behöver jag inte göra det på ett bra tag.
Det finns en anledning till att jag är så anti mot kebab. Min stackars mage blir som en uppsrärrad väderbalong och min omgivning får oftast lida....men nog om det. Sedan flera år tillbaka äter jag inte kebab över huvudtaget på sommaren och det är bara för att jag ser hur det där rullen med kött hänger på sin pinne i trettio graders värme, snurrar och bara dryper fett....nej tack alltså!!! Framför mina ögon så skriker den bara "matförgiftning"!!!! Men det är jag det.....

Nu ska jag gå och kramas lite med gubben. Kommer antagligen att lägga mig tidigt idag med. Axlarna har levt sitt eget liv idag med. Fattar inte att jag bara får ta en Paraflex om dagen....när jag började med dem fick jag ta tre...
För er som inte vet så är Paraflex ett muskelavslappnande läkemedel som jag fått mot mina spända muskler i axlarna....de är så stenhårda som de kan bli. Det är därför jag ska göra en bröstreduktion....( det är på ren svenska en tuttförminskning ).

Jag återkommer nog under morgondagen. Kommer förutom att sitta här och uppdatera er om mitt alldagliga liv, ta mig ut och köpa den andra filmen i den extra Clintan-boxen och gå igenom alla 200 kanaler vi har på tv:n för tillfället....kommer att ta ett tag men har jag inget annat för mig så.
Det ska jag göra bara så att vi får en koll på vad det är vi har...
I fortsättningen efter de här tre specialmånaderna kommer det nog att bli något som kallas för Medium 8 favoriter. Det är ett paket som ComHem har där man får välja, utöver ett visst antal redan exsisterande kanaler, åtta favoriter. Jag har redan "abonnerat" på TV4 Fakta. Där kommer jag inte att vika mig en tum.

Natti natti alla ni nattugglor.
Nu ska en annan ta hand om lilla gubben och sen inta horisontalt läge och syna huvudkudden i alla fyra hörnen...