Powered By Blogger

måndag 9 februari 2009

Författardrömmar, del 3

Del 1:

Jag har ännu inte idag kommit i gång med skrivandet men planerar att göra det ganska snart.
Jag har ett par saker som måste göras innan och det är:
* Torka håret med hårtorken.....annars blir det ingen mat idag då det tar cirkus 12 timmar för håret att
torka utan hårtorken. Det hade funkat om det var sommar ute, men nu råkar det vara minusgrader.

* Tömma komposten (usch), men det måste göras.

* Ner å slänga skiten

* Handla.
Jag måste nog skriva en komihåg lista annars glömmer jag väl hälften. Hoppas på att de har en liten
förpackning mandelmassa så att det kan bli lite hemgjorda semlor idag. En annan kan ju inte äta
de vanliga köpesemlorna.

* Äta lunch. Sen ska jag skriva alternativt ta en vända i min lilla handbok. Jag skulle behöva en
överstrykningspenna, men det får vänta då det inte finns här ute.

Jag återkommer senare med mer rapporter om författandet. Jag har i alla fall kommit på att det är riktigt kul när manväl kommit i gång. Nu kan jag säga till folk som frågar vad jag sysslar med om dagarna:
"Jag håller på att skriva en bok".
Känns lite konstigt men det är ju sant.