Powered By Blogger

söndag 8 februari 2009

Författardrömmar, del 2

Det går framåt. Fast jag inser ju att jag har mycket att lära.
Boken jag fixade är jättebra och jag lär nog fylla min anteckningsbok. Det finns mycket man ska tänka på och som ska stämma i slutändan.
Jag skriver det jag är bäst på, eller snarare trivs bäst med och det är riktiga kärlekshistorier.
Jag vet inte om jag någonsin kommer att komma upp i antalet sidor som de kända författarna Elizabeth George ( som står bakom Skriv På! ), Jackie Collins osv. Nej, mina första trevande försök kommer nu i början att vara betydligt kortare.
Än så länge är jag inne på kapitel två och kommit upp i ca 35 sidor. Jag följer expertens råd (se ovan) och försöker planera så mycket som de går. Men mycket av det som jag skriver kommer liksom efter hand.
Jag har i alla fall bakgrunden i bakhuvudet och skriver efter hur karaktärerna är.
Kanske det är en omöjlig historia, vem vet. Men jag skriver efter min egen fantasi som alltid varit vidlyftig vad det gäller att skriva historier med mycket känsla och romantiska inslag. Det är faktiskt på senare tid som jag vågat mig på att göra kärleksscener lite mer....heta eller vad man ska kalla det.

Jag tänker inte avslöja någonting om handlingen här, inte förrän den är klar i alla fall.
Men händelseförloppet i mina författardrömmer kan följas här i bloggen. Jag kommer att försöka uppdatera den dagligen då jag nu kommit i gång med jobbet att skriva.

Jag säger bara en sak och det är : Tack för att det finns bärbara datorer och tack min ängel för att jag fick en. Det hjälper mig i min strävan att skriva en bok som kanske kan ge en extra välbehövlig inkomst.