Powered By Blogger

lördag 3 januari 2009

Blivande dator

Tittade på min blivande dator idag....hoppas jag i alla fall.
8,9 tum stor, precis lagom. Fast den jag såg var brun och det tänker jag inte ha....hellre svart.
Det finns bara ett hinder nu och det är det vanliga - det ekonomiska. Men det gäller bara att hoppas och hålla tummarna tills de vitnar.

Annars har det inte hänt allt för mycket. Börjar förmodligen bli lite förkyld....kan med andra ord inte hälsa på svärfar på sjukhuset. Han är tillbaka där med en bakteriehärd i operationssåret. Men jag håller med gubben min i det här fallet och det är att svärfar har misskött sig lite. Arbetat för hårt, vilket har varit svårt att förhindra då det har varit jul och det om något får svärfar att gå upp i högvarv.

Tänkte försöka detta år visa lite bilder från samlingen. Börjar med denna:

Denna bild tog jag uppe i Älvkarleö i somras när vi var på hemväg från Gävle. Jag var inte ett dugg road av denna promenad men tröstade mig med att bilden var bra. Anledningen till att jag inte var så road var att det är ganska höga slänter att gå längs när man skulle ut på öarna plus att man var tvungen att ta sig över en hängbro, fram och tillbaka, vilket inte är fullt så roligt om man som jag lider av höjdskräck. Benen blir som kokt spaghetti och man blir yr. Gubben fick över mig i alla fall fast jag höll hårt i honom. Men visst är det vackert....
Återkommer snart med ytterligare en bild....