Powered By Blogger

söndag 4 januari 2009

Dagens funderingar...

....va tomt det blev i huvudet då!!!
Känner mig så där lagom uttråkad som jag brukar göra. Vädret är vackert ute men inte temperaturen.
Sist jag kollade var det minus 13....
Kanske ska ta å visa lite bilder för att fördriva tiden....

Ja....böghög med lemurer på Skansen!
Man går i ett aphus eller liknande och mitt på en gång hade dessa små apsläktingar fått för sig att de skulle ligga och sova. De reagerade inte ens när man gick förbi.
Det var denna dag vi hamnade på Skansen i stället för att vara på väg till Åland med Rosella. Med vår vanliga tur så gick ju båthelvetet sönder och resan blev inställd. Sedan dess bojkottar jag ett visst rederi med röd färg.
Har en kompis som jobbar på nämnda färja och jag skickade ett sms till henne och förklarade att hon hade en jäkla arbetsplats som går sönder...
Enligt henne var det dock inte första gången det händer. Då kanske man skulle ta och se över vad det är för rishög man har går där; mellan Kapellskär ( utanför Norrtälje ) och Mariehamn. Men tydligen så ska hon någon gång i framtiden ersättas av ett nybygge som hela tiden blir försenat...
Nåja...föredrar nog dock de vita båtarna med den gulliga sälen som symbol....




Denna video är det mest smittsamma som finns. Tänk vad barn kan vara lättroade....

Detta får avsluta mina funderingar. Vad som annars rör sig i huvudet vet ni nog redan.......