Powered By Blogger

fredag 7 november 2008

Glad överraskning

När vi åkte i morse så hördes det så välbekanta ljudet av fläkten som stått på toan i tre veckor, typ.
Man har ju nästan vant sig vid ljudet vid det här laget.
Men när vi kom hem efter 15.30 tänkte jag att det inte var något som stämde....fick fundera i några sekunder innan poletten trillade ner. FLÄKTEN var ju borta!!!!!!!
Så nu kanske det börjar hända någonting, kanske vi nästa vecka får välja färgen vi ska ha på toan och sen kanske vi nästa vecka kan börja duscha hemma.....
Ska bli så underbart skönt att få ta sig ett bad eller duscha när man själv känner för det. Som det är nu så måste vi planera våra duschar....

Jo, nu kan jag börja njuta av Rederiet. Min kära kusin, den yngsta av oss tio kusiner har fixat de första två säsongerna åt mig. Sen gäller det bara att hoppas att ett visst svenskt tv-bolag tar sig i kragen och löser eventuella problem och fortsätter att sända serien i repris från säsong tre....det är bara att hålla tummarna i det fallet men tyvärr så tror jag att det inte är något att hoppas direkt på. Jag tycker bara att det är synd att en av de största svenska serierna inte ges ut på DVD, som man i alla fall kan köpa via detta tv-bolags hemsida. Jag ahr faktiskt frågat om detta och fick svaret att det tydligen är något bråk om upphovstätten till serien eller något i den stilen.
Ja, ja. Livet går vidare.

Nu ska jag nanna. Har ju varit uppe sedan före sju i morse och börjar bli lite pömsig.