Powered By Blogger

tisdag 4 november 2008

Vintern som försvann och att leva i blåsväder...

I fredags när jag stod och väntade på bussen för att åka hem var det full snöstorm ute. Jag som är lite förtjust i sådant väder jublade lite inombords. Jag visste att det inte skulle bli några problem att ta sig hem då det var plusgrader ute. Men den snön försvann lika fort som den kom.

Denna bilden tog jag på en annan buss om gick strax före och det om ser ut att vara dimma är i själva verket snö....vindrutetorkarna gick för högtryck kan jag ju säga.
Fast det var ju lite att tänka på när det gäller alla trafikanter ute då det var minusgrader på gång. De flesta hade vid denna tidpunkt inte bytt till vinterdäck. Själva gjorde vi det dagen efter detta så nu kan det gärna få komma mer snö.....fast säg inte det till en yrkesförare bara. Det är en av de värsta sakerna de vet - snön!

Sen är ju det här med att leva i blåsväder. Vi gör ju det här hemma sedan ett par veckor tillbaka. I alla fall när man sitter på dass. De har ju fått för sig att renovera badrummet hos oss och grannarna och för tillfället står det en torkfläkt modell större på dass. Jag mailade till HGF i gaår och frågade om råd gällande det här om det är renovering som vi hävdar eller om det kan kallas för underhåll som UHAB säger.

Tänkte bara visa lite bilder på hur det för tillfället ser ut på dasset som för tillfället innehåller toastolen, en lampa och den ovannämnda torkfläkten:

Så här såg det ut efter de hade tagit bort badkaret och handfatet. till en början hade vi inte den lampa vi har nu utan fick använda en golvlampa från vardagsrummet.






Bara några dagar senare ser det ut så här. Allt kakel och våtrumsmattan är borta. Bara betongen kvar. Nere till höger syns fläkten och lampan sitter snett ovanför till vänster om toastolen. Fördelen med fläkten är om man fryser om fötterna är det bara att hålla upp fötterna framför när man sitter där och läser (därav tunnan med tidningar).
Men nu hoppas vi att de kommer och kollar fukten denna vecka och konstaterar att det är bra och börjar få tillbaka allting.
det blir grönt även denna gång, precis som det var innan. Fast det kanske är en annan nyans....vem vet....

Utöver detta så är det så jäkligt att jag än en gång sitter hemma och söker jobb och spelar Titan Quest....
Fick eventuellt ett napp idag men jag vet inte hur det kommer att gå då de skulle höra av sig. Givetvis så kommer jag att skriva här hur det än går.
Läste i Metro för ett tag sedan om en tjej som fixat ett drömjobb bland annat att ange adressen till sig blogg.
Man kanske ska försöka konfigurera den här på ett sådant sätt som gör potentiella arbetsgivare så till sig att de bara måste ha mig......nej, skämt å sido. Man ska kanske göra det. Skriva mycket om hur man är som person, presentera sig själv genom detta sätt istället för att lägga allt för stor vikt på det personliga brevet.....

Ha nu en fortsatt trevlig kväll