Powered By Blogger

lördag 12 juli 2008

Satans båt h-e

Det som skulle ha blivit en trevlig resa till Mariehamn över dagen slutade på Skansen i Stockholm.
Ja, ni såg rätt.
Vi kom iväg i tid från Storvreta/Uppsala och var framme i Kapellskär lite efter åtta på morgonen, en timme före avgång.
Vi blev incheckade av en finsk tjej som rabblade någonting om tre-avgången men varken gubben eller jag begrep någonting. Sen började vi fundera vart alla andra bilar hade tagit vägen. Vi haffade en kille som stod och dirigerade trafik och av honom får vi veta att båten är kvar i Mariehamn med tekniskt fel, dvs. turen är inställd. Det var bara att gå upp i terminalen och ställa oss i kö för att få pengarna tillbaka, för det var ju ingen idé att bara åka till Mariehamn för att vända direkt. Det var inga problem att få tillbaka pengarna.
De bara beklagade det som hänt. Pratade sedan med en kompis som jobbar på båten i fråga och det visade sig att det strulat ett antal gånger sedan de bytte förja. Så nästa försök blir via Eckerö från Grisslehamn....
Så vi hamnade i Stockholm och Skansen till slut. Det var ju trevligt för det var ett tag sedan man var där.
Fast jag gick och irriterade mig över ett visst rederi hela dagen.....

Ja, i morgon blir det till att packa då vi åker neråt i landet på måndag. Camping igen, men det är så trevligt att göra det. Mysigt på något sätt.
Jag tror faktiskt att jag återkommer till er någon gång under kvällen med lite mer bilder från USA-resan, men just nu ska jag äta.....


Annika