Powered By Blogger

lördag 12 juli 2008

USA-resan, del 2

Bröllopsmaten bestående av två rätter på samma fat, nämligen en bit laxfilé och en bit tournedos ( för en som inte vet det så är tournedos en bit oxfilé med en bacomskiva lindad runt ). Till detta fick vi gratinerad potatismos och lite diverse grönsaker. Nu förhåller det sig så at jag inte är så våldsamt förtjust i kokta grönsaker så ni kan kanske lista ut vad som blev kvar....
Jo, blomkålen, broccolin och morötterna. Alltså, jag kan bara inte få i mig det....
Innan denna huvudrätt serverades fick man förse sig med lite aptitretare bestående av lite diverse plockmat.


Den här synen till höger hade man förut bara sett på tv när David Hasselhoff och hans badvaktskollegor sprang på stranden.
Men nu fick jag känna samma sand rinna mellan tårna och blicka ut över det mäktiga Stilla Havet.
Det var helt otroligt alltså.


Vi hittade ett trevligt ställe i Malibu där vi satt ute och åt lunch. Det var också här min lilla gubbe "råkade ut för" en äkta amerikansk matportion. Bilden här till vänster föreställer glacerat revbensspjäll med pommes och lite tillbehör. Observera att denna bit revbensspjäll var en HALV portion. Undra hur en hel portion sett ut???
Själv åt jag Cobbsallad och gubbens bror Fish & Chips.
Till vår mat drack vi alla tre ett varsitt glas färskpressad apelsinjuice...




Jag återkommer med fler bilder. Jag lovar, det finns många kvar än....