Powered By Blogger

fredag 30 september 2011

Segt värre

Satan, vad trött jag är alltså....tur att det är fredag och helgen ligger framför mig.
Hoppas bara att den här dagen går fort. Måste i vilket fall återuppta arbetet med bokslutet som jag ändå inte kommer att hinna avsluta innan jag slutar. Hur mycket han än ber så kommer jag inte att jobba en j-a dag extra.

I går gjorde man ju en god gärning och gav lite blod. Det gör jag var fjärde månad med ett gott samvete och ett lyckligt inre.
Idag när jag slutat ska jag ta bussen ner på stan ( ja, jag borde gå men ryggen håller på att jävlas .
Första anhalten där blir apoteket, sedan gå och fixa fredagsmiddag till J och mig. Normalt sett äter vi kött på fredagar men vi ska faktiskt tvätta bilen idag och tänkte äta på J´s jobb innan han slutar, för att spara in tid.
Ja, PUA ska få bli ren.

Satt igår och tänkte på det här med listor som bloggare lägger upp på sina sidor. Som det här att man hatar det och det, gör det och det när man är ledig osv.....så jag gör väl det jag med. Det  får bli lite random så att säga, jag skriver det som dyker upp i huvvet.....here we go!

* Jag hatar: blomkål, kåldolmar och kålpudding. I övrigt folk som gör allt för att omedvetet eller medvetet förpesta tillvaron för folk.

* Jag älskar: J naturligtvis. Annars en god köttbit med lite pommes till. Behöver inte nödvändigtvis sås men gärna aromsmör. Sen min favoritpojke Murre, gosekisse.

* Senast ätna middag: något så inspirerande som korv med bröd. Gjorde egen gurkmajonäs till.

* Favoritfärg: Lila, och grön i vissa nyanser, åt det mörka hållet. Svart går alltid bra till det mesta.

* Senaste semester: USA nu i somras. Las Vegas som bas, sen även resa i Californien där Los Angeles och San Diego var det mest intressanta. Även den lilla hålan Chowchilla som vi bodde i sista natten i CA och svenskbyn Kingsburg.

* Ovanligaste varan i en butik: I Kingsburg, CA hittade vi en butik med svenskinspirerande varor.
Där på en hylla hittar vi Ahlgrens Bilar och Läkerol....lite kul faktiskt.

Jag får nog återkomma med påfyllning. Jag har hjärnsläpp och kommer inte på mer just nu.......