Powered By Blogger

fredag 9 september 2011

Att boa in sig...

Känns som om vi börjat boa in oss ordentligt i nya bilen. Igår var vi å hämtade mattan till bagagerummet och efter det kunde vi återvända till svärisarna och avlasta dem från mer skit i garaget. Sen var det bara att börja plocka in allt i bilen igen....utrymmet under mattan, ovanpå reservdäcket, var bra att ha. Där fick det plats en hel del upptäckte vi. Med en hel del ställen i bak att spänna fast saker och ting ledde till att lådan vi har i bilen med lite smått och gott i kunde spännas fast ordentligt i bak så att det inte far omkring.
När vi ändå var å hämtade mattan på Upplands Motor så passade J på att beställa tid för att installera kupéfläktsuttag, som inte fanns. Motorvärmare finns men inte kupéfläktsuttag....konstigt nog.
Nästa sak blir att tona rutorna. Jag tyckte att vi kunde vänta med det tills nästa sommar men J har ju faktiskt rätt i att en total toning som det blir fråga om ger ett insynsskydd utan dess like. De som sitter i bak ser ut men den som står utanför ser inte in......få se när det blir.
Jag har ju fortfarande inte fått lönen för augusti och när den väl kommer så blir det att betala in i alla fall 8000 på mitt Master Card som vi använde till handpenningen på bilen.

I helgen då? Vad kommer att hända?
För det första börjar min helg i kväll när J åkt för att jobba. Soffan för mig själv och jag kommer förmodligen att fastna vid Tv4Fakta runt 21......lite glass blir det nog med. Har ett halvt paket Nogger ligger i frysen och väntar.
I morgon ska jag sooooova länge.....har varit så trött den här veckan så att det inte är sant.

Fick förresten svar på röntgen som jag gjorde i förra veckan. De såg inga skador eller abnormaliteter så jag ska ringa HL nästa vecka och beställa en tid. För det har inte blivit bättre. Jag har dessutom blivit tvungen att sluta med tablettkombinationen som jag skulle äta för magen knasade till sig.
Jag ska försöka få till en magnetröntgen för där kan de tydligen se mjukdelarna som mer troligt är problemet här. Lite irriterande är det att inte kunna sitta med benet i 90 grader eller att inte kunna gå i trappor på ett normalt sätt. Ett steg i taget som en gammal tant.

Mest irriterande nu är att mina favvo-skor gått sönder. Det hände i går och jag ska faktiskt ta dem till en skomakare och fråga om det går att laga. Jag tror att det kommer att gå då det är sulan som lossnat från själva skon. Tur att J kom å hämtade mig i går. Han fick ta med sig ett par skor så att jag slapp gå omkring i inneskorna jag har här på jobbet.
Håll tummarna att det kommer att gå och laga.

Här äntligen investerat i en egen regndress. Har ju fått använda den som J hade i lumpen som är några nummer för stor, milt sagt. Byxorna kunde jag inte använda what so ever....nu var i in till Jula i går för att kolla på just det. 169:- var väl rätt överenskomligt för byxor och jacka. När jag betalade tyckte jag att det blev billigare och när jag kollar på kvittot ser jag att dressen gått in för 79:-.....det säger man inget om.
Jysk bredvid fick sig också ett besök. Investerade i ett par korgar att ha i badrumshyllan, där vi har handdukar bland annat. Tanken är att jag ska kunna slippa ha småsaker ligga löst i hyllan, som mina handledsstöd och knäskydd.....fan, vad smart jag är!!!!