Powered By Blogger

onsdag 27 april 2011

Våren....

....har kommit!!!
I helgen var det snudd på högsommarvärme. Det blir kallt på kvällen men dagtid kan man njuta.
Det regnade i går men det var behövligt för det är så torrt ute. Dels för att det inte ska börja brinna och dels för att all blomning ska få en spark där bak.
När lönen kommer ska jag köpa jord och dill/persiljafröer och så. Blir bara det i sommar. Brukar räcka ett år eller så. Bra att ha i frysen.

På jobbet är det sisådär....frustrerande till tusen att inte kunna betala fakturor då det inte finns pengar. Det i sig är ett stressmoment som jag hoppas inte kommer att bli värre.
Sen är det dags att fixa lönerna nu och det har jag inte riktigt kommit överens med och det erkänner jag. Jag vill liksom inte hålla på med något själv när jag inte är säker på vad jag gör.
Det är väl ganska logiskt, eller??
Sen mitt upp i allt detta är det dags att börja arbeta fram en plan för praktikanten jag ska här från nästa vecka och tre veckor fram......vad ska man hitta på??
Skulle ju behöva rensa bland pärmar, men till det behöver jag ett antal arkivpärmar som inte finns.....bokslutet 10-11 ska ju göras så det är ju en sak.....men sen då??
Får ta en funderare på det och spalta upp allt jag kommer på.