Powered By Blogger

fredag 11 februari 2011

Talesätt och lite annat

Bäst som det regnar så kommer det en skur heter det ju......idag kan man säga att bäst som det kommer en liten flinga så kommer en hel jävla snöstorm!!
Det började redan igår kväll. J och jag trodde att vi skulle mysa framför tv:n med lite revbensspjäll men ack vad vi bedrog oss. Han blav blixtinkallad till jobbet och kom inte hem förrän vid 2 på natten. Halvtre väcker han mig och säger att jag borde fundera på att ta en tidigare buss....sagt och gjort. Upp med tuppen 5...gääääsp!!
Planen var att ta 6.20-bussen så jag gick ut i god tid.....vid busshållplatsen står grannen och säger att 5.57 inte hade kommit. Då var klockan 6.22....båda två kom 6.25......

Vad gör man...bara att le och vara glad

Allt detta ledde ju faktiskt till att jag var på jobbet en halvtimme tidigare så jag kan gå hem halvtvå idag.....skönt. Med tanke på hur det ser ut ute....
Dagen började med lite sopkastning i en container som var omöjlig att öppna utöver den springa som glipade. Tryckte in påsarna genom den. Sen lite snöskottning ovanpå det, så att det skulle bli lite lättare att ta sig in till oss, genom dörren.
Det ska bli väldans intressant att se hur det går att ta sig hem idag...funderar på att gå ner vilket antagligen skulle gå fortast. Sen via Hemköp och köpa Pepsi.....går ju inte att köpa det på Coop hemma p g a något avtal som strular.

Lite gottis också kanske, få se hur det blir med den saken. Det är ju ändå fredag.
Måste komma ihåg potatis till morgondagens delikata middag, bestående av pölsa....mumma!!!