Powered By Blogger

måndag 24 januari 2011

Nålrädd....nä, inte värst

Jag var och gav blod för första gången i torsdags förra veckan.
Tänk er en nål som är runt 7 cm och kanske strax under millimetern tjock. Det var vad jag satt med i armen i nästan 10 minuter. Själva "tömningen" tog bara 6 minuter. Man tar ju personalen på orden och sätter sig och äter något efter. Tog två skorpor och lite saft. Skulle ju ner till garager och äta födelsedagsmiddag med J efter så jag ville inte äta för mycket.
Jag mådde hur bra som helst. Märkte att jag blev trött som fan i bilen på väg hem och sen i duschen kom smällen. Hela världen snurrade och jag skyndade mig att göra mina duschbestyr klara för att sedan inta sängen. Halvlåg resten av kvällen i soffan kan jag säga.
Sen dagarna efter det har det fortsatt. Både i lördags och delvis i går kom det sådana otäcka anfall och nu finns det liksom i bakgrunden. Man tycker ju att järntabletterna borde ha börjat funka nu med tanke på att jag ätit dem sedan i torsdags. Har i alla fall skickat ett mail till blodcentralen med frågan om det ska vara så här. För det är ganska läskigt att veta att ett yrselanfall kan komma när som helst. Som tur är så känner jag när det är på gång och kan sätta mig/lägga mig/luta mig.....

Uppdatering kommer.....