Powered By Blogger

tisdag 28 december 2010

Ungdomsböcker....no way att det skulle vara ungdomsböcker

Jag pratar om Twilight-böckerna....efter att ha sett klipp på YouTube så bestämde jag mig för att skicka efter de fyra som finns, i pocketform. Jag fick hem dem i torsdags (var det väl?)
och har nyligen börjat på fjärde och sista boken....man liksom fastnar ganska lätt.
Men det faktum att det klassas som ungdomsböcker har jag till viss del svårt att fatta, med tanke på att, i alla fall nu i sista boken, en del scener är snudd på barnförbjudna.
Men det är sådant jag gillar, detaljer vet ni!
Det blir jag inspirerad av till mina egna böcker och idéerna växer lite i taget till den nya boken som jag kommer att börja med snart.
Idag när jag ska trängas lite med folk på mellandagsrean tänkte jag kolla efter de två första filmerna, då de andra knappt släppts än. Hittar jag dem så är nyårsafton räddad...
Man är ju solo då....

Utöver det ska jag ha tag i ett par mysbyxor modell pyjamasbyxor att ha och gå i hemma. De jag har är välanvända och jag skulle behöva slänga dem.
Sedan gäller det att komma på mat för resten av veckan.....nu måste man tänka med....