Powered By Blogger

onsdag 29 december 2010

Inte bara jag som är seg...

....den här förbannade helvetes datorn håller på att driva mg till vansinne alltså....
Här i bloggen funkar den bra, det går bra att skriva och så men när det kommer till FB och till och med inne i bokföringssystemet kan det vara så segt att man blir tokig....
...och det är utöver det faktum att detta förbannade tangentbord gör mig halvt galen var och varannan dag.

I går räddades min fredagskväll i och med att jag faktiskt hittade och införskaffade de två första delarna i Twilight....skulle gärna ha tagit del tre också men den var dyrare så det får vänta ett tag till. Kanske jag kan flörta till mig den efter den 10 jan då vi troligtvis kommer att skicka efter filmer från Discshop...(efter den 10:e av den anledningen som heter fakturadatum).
Det var också lugnt på jobbet förutom det faktum att jag satt här vid skrivbordet och åt min lunch...chefen kom in strax före 12 och började instruera mig vid lönerna. Det tog sin lilla tid och jag började äta runt kvart i ett.....
Så vi får se nu i januari om jag fixar lönerna själv.....

Funderar seriöst nu på att lämna mitt mobilnummer med till GUB, utifall att det skulle vara något. Kom på det för en stund sedan när mamma ringde och sa att hon fått åka plingplongtaxi upp till akuten med andningssvårigheter och tryck över bröstet. Det var inget allvarligt som tur var men jag kom att tänka på att det faktiskt kan hända medan hon är på jobbet och då kanske det kan vara bra att mitt nummer finns med i rullorna....jobbnumret med kanske vore bra.
Man blir ju lite skraj när sådant här händer och det var tur att pappsen var hemma när det hände. Han åkte med upp.....tufft dock för GUB att lösa två vakanta tjänster lite akut....

Det är dags nu att börja planera nya boken....eftersom jag nu fått hem svågerns gamla bärbara...
Det är väl inget underverk till dator, batteriet är helt slut och man måste ha strömkabeln i hela tiden man använder den. Kommer att ha den fram till jag hittar en ny att köpa till ett rimligt pris...