Powered By Blogger

söndag 14 mars 2010

Lite uppdatering....

Fast man kan kalla det lite övning för fingrarna...för jag vaknade i morse strax före sju och behövde besöka hemlighuset. När jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret så vräker snön ner ute....fullkomligt vräker ner!
Det var i den vevan jag uppmärksammade att händena värkte och när jag gjorde mitt vanliga test, dvs. se hur långt ringen kommer så vet jag....fingrarna är svullna.
Stunden senare så gör det bra ont alltså. Det var länge sedan ledvärken i fingrarna kändes....det känns fortfarande.

Nåja.
Min kommande vecka då.....lite mer än vanligt kommer att hända.


Måndag
Ska ta Tyke till dagis då hans matte ligge på stranden på Gran Canaria och husse jobbar.
Sen får vi se vad som händer efter det. På eftermiddagen ska jag i alla fall till Svartbäcken för dag två av träningen.


Tisdag
Skola hela dagen tänkte jag säga men det blir det ju inte för Marknadsföringen är bytt mot Affärsjuridiken och den läser inte jag. Det vill säga, jag kan ägna förmiddagen åt att få klart moment två i den stora uppgiften till Marknadsföringen. Ska redan före försöka skriva rent den på min lilla dator och redigera på den stationära och sedan skriva ut. Ska vi tro på att J väntar på mig i stan om han hämtar bilen från glasfirman i samma veva? Man kan ju alltid hoppas.
Vi fick ju en två på besiktningen vilket innebär att det måste åtgärdas med en ombesiktning som följd. Sprickan i vindrutan alltså.
Men lite gott kom av detta. Nu är bilen typad för drag och vi kan dra släp, vilket vi inte kunnat tidigare.


Onsdag
Programhantering på morgonen. Sedan lunch i skolan och vidare till sjukgymnastikträningen.
Ska göra det två dagar i veckan och måndagar och onsdagar var det som funkade bäst.

Torsdag
Åter sovmorgon. Har eftermiddagslektion. Efter skolan ska en klasskamrat och jag till Jobbmässan på Fyrishov.


Fredag
Endast förmiddagslektion. Ska bli skönt att sluta tidigt.



Sitter nu och funderar på om jag ska gå och duscha. Kanske, har inte bestämt mig än... ;)
Ska till svärföräldrarna sedan och måste komma i håg att gå förbi konsum och köpa födelsedagspresent åt Missan och Murre. De fyllde 12 år i onsdags, de små liven.

Missan. Den lugna av kulltvillingarna. Man kan inte tro att hon och brorsan nu fyllt tolv år......tiden går fort.




Murre. Broder bus, favoritpojken men fyra ben.
De är inte speciellt lika till sättet och utseendemässigt är det ganska lätt att skilja på dem. Murre har en fläck på vänster sida om nosen och syrran hans har en stor fläck under hakan.
Sen har Murre i regel skitigare fötter än syrran sin och grövre päls.....
Murre kommer i regel alltid fram och ska gosa medan Missan gör det om hon vill. Tar man upp henne protesterar hon. En bestämd madam.