Powered By Blogger

fredag 18 december 2009

Uppdatering 091218

Fortsättning....

10. Kallt som attan ( tänkte skriva något annat ) och det ska hålla i sig i alla fall i morgon.

11. Halt och lytt....haltade omkring på stan idag med flera mål i skite. Mål ett var att försöka hitta en svart kjol på Myrorna. Hittade en aha-upplevelse....tjoho!

12. Har inhandlat en julklapp....och lite annat smått och gott. Bland annat ett anklare knästöd. Det är då fan att man lyckas stuka knät.....oj, nu slank det in ett fult ord.

13. Förbannar fortfarande husläkaren....skulle ha behövt en Naproxen nu, men vill spara på de få jag har kvar. Visst, jag hade kunnat köpa Pronaxen (samma sak, fast receptfritt) , men det var så dyrt. Man e ju lite snäl här alltså.....så vi får väl hoppas att det löser sig. Ska kolla mailen snart, det kanske har kommit ett svar från läkaren.

14. I morgon....soooova. Länge dessutom. Det säger jag ofta men det brular sluta med att jag vaknar vid 10 och är hungrig....fast man kan ju unna sig att återvända till sängen ett tag till efter det...

15. Kom fan på en ljus idé för en stund sedan. Ska ju hem till päronen på onsdag och byta julklappar och morsan slutar runt 16.20...och J 17.00. Men det kan ju vara så att han kan sluta lite tidigare....morsan kanske är kanske mer sugen på att åka bil hem än att trängas med julshopping galna Uppsala-bor.

16. Fortfarande förundras jag över folks näst intill vilja att jävlas med resten av befolkningen och handla julklappar dagarna före julafton. Jag har jobbat i en leksaksaffär i Uppsala julveckan för ett par år sedan och det gör jag inte om.

17. Köpte en hyacint idag. Tyckte att jag var värd det....lite uppmuntran för mitt onda knä....

18. Såg en artikel idag om att Volvo är på gång med en ny kombi...det ska bli något mellanting mellan V70 (sådan som vi har) och V50 och den ska inte helt otippat heta V60. De var någon som hade lyckats få lite bilder när den testkördes uppåt någonstans....J´s kommentar: Det kanske vore något att fundera på.....
Med all sannolikhet kommer den att bli svindyr....fast kommer den i DRIVe- varianten så kanske.....

19. Har fortfarande inte städat skrivbordet men det kanske kommer i morgon....så vida inte någon god fe ser till att det blir gjort när jag ligger och sover.....
(skulle inte tro det va.....!)

20. Då säger jag hejdå för idag och så får vi se om jag skriver fortsättningen i morgon, eller om det blir en annan dag.....