Powered By Blogger

söndag 1 november 2009

Snöns vara eller inte vara

Idag stod det på en viss tidnings sajt att det skulle vara snö på gång. Man kan ju alltid hoppas.
Det är ju så mörkt ute nu och lite vitt på marken skulle ju faktiskt göra allting mycket ljusare.
Jag vet att det är en hel del som inte håller med mig men det skiter jag i. Jag står för min åsikt, jag tycker om snön.
Men tyvärr så tror jag inte så mycket på att det kommer snö förrän det ligger där så vitt och fint på marken.
Vi här i Svealand kommer förmodligen att komma undan det kommande vädret.....som vanligt.

Förra året kom snön den 31 oktober....men det har ju vi redan slagit.
Så här såg det ut förra året vid den här tiden:

Bilden tog jag vid Centralen i Uppsala när jag stod och väntade på en buss. Det var yrsnö som inte låg kvar....som vanligt.