Powered By Blogger

lördag 17 oktober 2009

En lite annorlunda helg...

Jag och J är hundvakt åt det lilla busfröet Selma, en liten valp av blandras.
Några bilder har tagits men de kommer upp senare.
Annars har det hittills varit ganska lungt. Sov lite konstigt i natt då jag vaknade titt som tätt av att det blåste och regnade rätt häftigt.
Men var trots det ganska avslappnad.

Annars på g då?
På måndag kommer förhoppningsvis vår nya soffa. Av den anledningen ska vi rensa i vardagsrummet i morgon. Matsalsbordet ska monteras ner och kastas då det är trasigt. Dit ska nämligen den gamla soffan.

Sen är det betygsuppgiften till Arbetsmiljö & Säkerhet....den om brand. Jag började skissa på en utrymningsplan idag men får nog sudda både en och två gånger innan jag blir nöjd.

Vinterdäcken har åkt på bilen efter veckans snö som kom, det första för hösten/vintern.
En sak mindre att tänka på.

Nästa veckas förehavanden

Måndag
Soffan kommer. I övrigt blir det väl till att spela Titan Quest och jobba med betygsuppgiften men även med finansiering & kalkylering. J jobbar ju hela dagen så det gäller att sysselsätta sig.

Tisdag
Heldag i skolan.
Först Arbetsmiljö & Säkerhet och efter lunch Finansiering & Kalkylering

Onsdag
Data / Programhantering
Fick G på dataprovet...men i detta fall kan man skylla lite på läraren. Jag är inte den enda som upplever honom som....ja, vad ska man säga.
Han har en lite udda inlärningsteknik eller vad man ska kalla det. Trots att man är datavan som jag så blev det inte bättre resultat. Ett flertal saker gick vi knappt igenom på lektionerna och har man ingen möjlighet att sitta hemma och plugga så går det som det går. Övningsskivan som kom med boken är nämligen till Office 2007 och vi har 2003. Excel, som det handlar om i detta fall är helt annorlunda uppbyggt....

Torsdag
Arbetsmiljö & Säkerhet

Fredag
Finansiering & Kalkylering