Powered By Blogger

torsdag 14 maj 2009

Hoppas på bättre väder....

Ja, jag vet att solen har lyst och så....men det blåser ju. Hade ett mindre haveri på balkongen i eftermiddags.
Torkställningen hade blåst omkull och i sin tur vält en blomkruka med lobelia bland annat. Men det kalrade sig sånär på det att jag var tvungen att fylla på lite jord och trycka ner plantorna. Sen fick väl grannen längst ner lite jord på sin uteplats, men lite jord har ingen dött av.

Sen så skulle jag vara duktig och plocka undan tvätten och stryka lite som låg. Detta resulterade dock i att jag fick ont i ryggen.
Det är bara att inse att jag inte kan stå längre stunder....måste man så är det väl bara att bita ihop och sätta sig och vila efteråt.
Har tagit mina antiinflamatoriska och lite av linimentet...mycker mer kan jag inte göra än det och att vila.

Till min stora glädje idag lyckades jag övertala gubben att äta pölsa till middag. Med kokt potatis, stekt ägg och rödbetor.
Mumma alltså. Det gick väl an tyckte han, bara det inte blev för ofta.....a ja, lite stolt kan man väl känna sig.

Var och tittade till kissarna idag med. I går så glömde jag ju en påse som skulle dit så jag fick en orsak till att promenera idag med. Det var dock skönt att ta en promenad och samtidigt fundera över livets allvarligheter.

I morgon vet jag inte vad jag ska hita på. Antagligen blir det väl att gå omkring och plocka lite och hoppas på att filmerna kommer som vi skickat efter. De är på gång. Det är egentligen bara avin som gör att vi kan hämta ut dem som måste komma.
Det är ju inte Posten som delar ut den posten utan CityMail. De delar dock inte ut varje dag så jag tror inte så mycket på att filmerna kommer i morgon heller. Det har blivit så mycket sämre sedan de började dela ut post jämte med den gamla.
Jaja, vi får väl se hur det hela löser sig.