Powered By Blogger

fredag 20 mars 2009

Uppdatering i mitt liv.....lite har i alla fall hänt...

Ärligt talat så har det inte hänt allt för mycket den här veckan. Enklast är det väl att ta det dag för dag:

Måndag
Var in till stan en vända som ett bättre alternativ till att sitta på röven framför datorn och spela Empires....det enda spel som min dator klarar av. Få se om den begagnade bärbara som är på gång har lite mer ork så jag kan alternera lite.
I övrigt hände det inte allt för mycket.
På kvällen for gubben och jag bort till Thun´s, ett "klädvaruhus" ett par mil från Storvreta ( det ligger i Faringe).
Till min stora glädje så kunde jag gå ner i storlek vad det gällde trosor. Lite mer att välja på då.....

Tisdag
Den här dagen ägnade jag åt kvalificerat rövsitteri framför datorn. I alla fall fram till 18 då det var dags att tvätta.
Ryggen hade inte riktigt blivit bra här så det var med ren vilje jag tog det lugnt. Under måndagens färd till Thun´s så körde gubben över ett omarkerat farthinder och det fick min rygg att rejält säga i från. Gick som en märla den dagen...

Onsdag
Då var det dags för jobmässan. Besökte den tillsammans med svägerskan. Vi konstaterade rätt snabbt att vi inte var ensamna. Tanken var ju kanske den att man skulle ha knutit kontakter med pontentiella arbetsgivare men till en del bord gick det inte ens att komma fram. Så det var egentligen bara att få tag i lite info och fortsätta runt. Själva kontaktknytandet fick man ta när man kom hem, via hemsidor och mail
Uppsala Air var där och sökte personal, allt från flygplatschef till bagagelastare....skickade iväg ett mail på torsdagen.
Det kanske vore något att satsa på....skulle ni kunna se mig som flygplatschef....??!! Skulle inte tro det va...

Torsdag
Så blev man lite rikare då. Både a-kassan och försäkringskassepengarna kom. Av förra veckans lottovinst är det kvar hälften. Vi har handlat lite som vi behövt men inte haft råd med att köpa. Resten ska sparas till semestern och den förbannade bilskatten på dryga 2500:- som kommer i april. Tur att det bara är en gång per år den ska betalas.
Annars var det denna dagen lite mer rövsitteri....och lite jobbsökande...

Fredag
Det är i dag det.....
Har varit hos sjukgymnasten för att få lite avslappningsövningar till axlarna. Så förbannat hårt där alltså.
Hon tyckte också att jag skulle försöka komma i gång med att träna på Kraftkällan som ligger i huset bredvid. Ett litet problem bara. Det kostar ju....och att lägga ut i runda slängar 4000 har vi inte råd med. Så jag föreslog att jag skulle slå på stora charmen och prata med FK om detta. Kanske det kan gå att få någon form av bidrag till ett träningskort. Det ligger ju lite i deras intresse också då de betalar mig 1500 i månaden för 25% sjukersättning....blir jag bra med träning så behöver jag ju inte pengarna plus att jag kanske till och med kan bli arbetsför till 100 %...

I helgen vete fan vad som kommer att hända. Blir väl en sväng upp till svärföräldrarna. Svärfar har ju kommit hem från sjukhuset och nu får vi hoppas att han får stanna hemma.
Jag återkommer om det skulle hända något speciellt, inte för att jag tror det men man kan ju alltid hoppas...


Trevlig Helg