Powered By Blogger

tisdag 17 mars 2009

Bra, sämre, sämst

Bra
När jag vaknar på morgonen känns ryggen helt ok och man inbillar sig själv att den kommer att hålla sig så hela dagen.


Sämre
Framåt lunch, tidig eftermiddag börjar det kännas. Ack vad man bedrog sig i frågan om ryggen skulle hålla sig bra under resten av dagen. Konstaterar att det känns minst att sitta ner och det är vad jag anammat under större delen av dagen. Mest bara för att kunna hålla ut under onsdagens jobbmässa.


Sämst
Nu när det börjar bli läge att gå och natta, syna huvudkudden osv. så känns det rätt så mycket i ryggen.
Av läget för det onda att döma så är det förmodligen en kota långt ner i ryggen som fått sig en känga när jag halkade. Det känns liksom i mitten och strålar utåt sidorna.
Få se vad sjukgymnasten kan hjälpa mig med när jag ska dit på fredag. Först och främst är det ju axlarna som ska få sig en genomgång men nu när ryggen känns så måste jag ta upp det med. I värsta fall blir det väl till att beställa en tid hos naprapaten. Han har lyckats trycka ut kotan förut och trycka ut muskelknutor är han en hejare på.

I morgon är de ju jobbmässan som gäller. Ska dit tillsammans med S och det betyder ju att jag kommer att få träffa en av mina två favoritpojkar med fyra ben. Den alltid lika glade Tyke.......
Min andra favoritpojke fyllde 11 år häromdagen. Han och syrran hans....
Murre, min lilla gospojke. Katten som blivit en mjukis på äldre dar....han spinner nu som om det vore det sista han skulle göra. Så mycket spann han aldrig när han var liten.
Förhoppningsvis så får han och de andra två kissarna hem sin husse i morgon eller i övermorgon. Då blir det inte så ensamt längre....