Powered By Blogger

onsdag 4 februari 2009

Författarplanerna fortskrider....

Mina författarplaner börjar ta form. Jag har börjat tänka i helt andra banor nu när jag skriver elektroniskt än när jag skrev med penna på pepper.
Jag har till och med börjat bli så engagerad att jag lånat böcker på bibblan om att skriva romaner....en av dem har jag även beställt hos en bokhandel. Hoppas att de snart hör av sig att den kommit.

Så, vem vet. Snart kanske man blir erkänd som författare och tjänar en hiskeligt massa pengar. Då vet jag åtminstone två saker jag ska göra.

1. Skaffa en bra mycket bättre laptop än den jag har nu. Dock samma behändiga storlek. Enda nackdelen är
att det inte finns vettiga väskor att få tag i till denna storlek på dator.

2. Skaffa en katt. Ja, ni såg rätt.
Det kommer i så fall bli en ragdoll alternativt en perser. De kostar ju tack vare att de är raskatter.
Det förhåller sig nämligen så här att jag tycker att en katts spinnande är den ultimata avslappnings-
metoden. Sen kanske man skulle kunna lära katten att ligga på min onda rygg och sprida sin värme.