Powered By Blogger

lördag 31 januari 2009

Författardrömmar

Det finns det nog ganska så många som har. Författardrömmar....chansen att skriva en så pass bra bok så att det går att få den utgiven och att den kanske till och med säljer bra.
Jag har fram till nu bara skrivit för den berömda byrålådan och dessutom helt tiden för hand.
Visst, vi har två stationära datorer så jag kan ju ha börjat egentligen när som helst men min kropp säger ifrån. Som mest kan jag sitta en timme innan höger han blir alldeles kall och i regel domnar bort.
Detta beror oftast på att arbete med den vanliga musen får någonting att hamna i kläm....
Lösning på detta är en bärbar dator så att jag kan sitta framför tv:n eller i sängen och skriva. Men där kommer ju det här berömda med kostnaden in....trodde jag i alla fall.
Sedan i går har jag tillgång till en liten 9-tummare och det funkar faktiskt rikigt bra. Körde just slut på första batteriladdningen. Man ska göra det minst tre gånger innan batteriet är fullgott.
Enda saken som jag ska jaga rätt på nu är en vettig väska till datorn. Det får bli på måndag tänkte jag då jag ändå ska in till stan och göra som halva Uppsala - besöka Distingsmarknaden.
Men vi börjar på Alina....alternativt Clas Olsson.

Jag ska försöka redovisa mina författardrömmar här så gott det går. Jag har till och med varit så duktigt att jag varit på biblioteket och lånat ett par böcker om just författande, bland annat en av Elizabeth George som bland annat skrivit böckerna om Kommissarie Linley. Hon har bra beskrivit hur man ska skriva för att få till en bra roman. Jag ska faktiskt försöka hitta den boken i någon bokhandel. Tänkte att det kunde vara bra att ha tillgången till den och kunna stryka under och klotra lite i den. Det går ju inte med en lånebok. Tillsvidare blir det en del noteringar i ett block.