Powered By Blogger

söndag 22 februari 2009

Författardrömmar, del 8

Den försvunna inspitrationen infann sig efter mycket letande i går och det ser till och med ut som om den första novellen ( ja, det blir en novell då den är relativt kort ) är på väg att avslutas.
Efter att ha kommit nästan halvvägs i min stödbok så har jag kommit mer och mer till insikt att jag kan försöka skriva på ännu ett annat sätt. Jag tror att jag ska spendera den första tiden med novell/roman nummer två med att planera den ordentligt.
Verkligen gå int för att hitta bra och verklighetstrogna miljöer för att göra allting så bra som möjligt.

Jag vet inte när jag kommer att sätta igång men det blir nog kanske någon gång under nästa vecka eller så om jag lyckas hitta et bra slut till den här första så kanske det till och med blir i kväll.
Det får tiden utvisa.

Annars idag så ser det ut som om jag kommer att hamna bakom symaskinen.
Har en del saker planerade som måste påbörjas lite smått.
Ska idka lite pusselläggning tänkte jag innan. Det ska nämligen bli ett lapptäcke av någon variant.