Powered By Blogger

onsdag 11 februari 2009

Författardrömmar, del 5

Jag vet....jag glömde bort mig i går igen...
Men jag får väl skylla på att jag faktiskt satt och skrev. Det är dagens sanning.
Plötsligt var klockan mycket och tid att nanna.
Idag vet jag inte hur det kommer att bli. Har en sjuk gubbe i sängen och helt plötsligt honom att skämma bort, vilket jag så gärna gör.
Snart väntar en skön dusch som i sin tur ska skämma bort mina ömma leder. Det beror inte på att jag är sjuk, för det är jag inte utan det är det gamla vanliga.

Det sorgliga är att jag måste gå ut....men det får man ta. Livets mindre små motgångar.
Man kan ju tänka så har att jag sen kan sitta inne och skriva eller bänka mig framför gubbens dator och spela Titans...

Vad det gäller skrivandet så har jag kommit till kapitel tre och har med det upptäckt att jag i snitt ligger på 20-22 sidor per kapitel. Så produktiv man är.....
Jag hoppas på att få lite mer inspiration under dagen så jag får till det lite....det är förresten inga större problem men man vet ju aldrig.

Nu ska jag inte lova att komma tillbaka under dagen. Kommer jag hit så kommer jag, annars inte.