Powered By Blogger

tisdag 30 december 2008

Snart till ända...

...det här året alltså.
Man liksom går i en sorts dvala...för min egen del är det som vilken dag som helst, inte den näst sista dagen på 2008. Jag vet inte varför...men givetvis så kommer jag att som alla andra hoppas på att detta år blir bättre och att bra saker kommer att hända.
Jag kommer inte att göra något så trivialt som att avge ett nyårslöfte....finns liksom ingen anledning till det.
* Gå ner i vikt....öhhh, gör jag ju sedan ett antal månader tillbaka. Har ett par kilo kvar innan man hamnar under kniven. Sen så tror jag inte att viktminskningslöften inte gäller de som käkar medicin mot det, som lilla mig då.

* Röker gör jag ju inte....jag är kompis med mina lungor och luftrör.

* Jobb....ja, det är ju lågkonjunktur vad de gäller jobb över hela landet. Sen så har jag ju mitt lilla handikapp som inte gör saken lättare precis. Men kanske har jag nåt på gång....håll tummarna!!!!!

Sen så har jag inte mer att komma med. Vad finns det egentligen som man kan avlägga som nyårslöfte...?
Det finns ju i och för sig sådant som man skulle vilja göra:

* Fixa en bättre dator som man kan spela på. Har man tråkigt så är det bättre att ha något att göra än att klättra på väggarna. Men för att fixa det behövs ju ett jobb som ger pengar.....

*Slippa värken....lär ju inte heller hända....dream on!

* Hitta ett sätt att tjäna snuskigt mycket pengar på.....

Men vad f-n....man får ta dagen som den kommer. Carpe Diem!!!!!

Gott Nytt År då!!!!