Powered By Blogger

fredag 5 december 2008

Horisontal vattenläcka och julklappsinköp

Nu blev ni allt bra nyfikna va!
Hur i all världen kan det funka med en horisontal vattenläcka??
Jo, det ska jag förklara. Det hela började med en vanlig vertikal en, rann fint längs väggen och lämnade en liten pöl på golvet...
I morse när städerskan skulle ta vatten från kram i duschen så sprutade det plötsligt horisontalt i stället. Så det var bara att stänga av varmvattnet igen.
Så nu skulle jag gärna vilja att rörmokaren ska komma så att man kan ta sig en dusch.....i värsta fall e det bara att ta tillbaka sakerna till svärförädrarna. Det är ju bara det kvar att fixa. Sen är det klart allting...

Julklappsinköpen är faktiskt nästan klara. Vi har bara två kvar att köpa och det får jag fixa när mitt sjukbidrag kommer.

I övrigt så sitter jag här och funderar på om jag ska borsta tänderna kanske. Tvätta mig kan jag vänta med ett tag till. Skulle det behövas så är det bara att värma vatten i vattenkokaren och tvätta sig, fast denna gången i badrummet. Jag måste ju nämligen ut idag. Det är ju fredag vilket betyder Clintan-film.
"Dirty Harry - Magnum Force"....
Annars så ska jag försöka få lite fint i hallen i alla fall. Men jag måste vänta tills gubben vaknar. Dumt att störa med dammsugaren...Men jag skulle allra helst vilja bli av med toagrejorna som står och stör i vardagsrummet...Det kanske går att ställa dig skåpet i alla fall...å kanske hyllan....
Ja, ja....det är väl bara att vänta.....