Powered By Blogger

söndag 30 november 2008

En lördagskväll....

Ja....en förflöt bra. Jag var solo eftersom gubben jobbade natt. Men jag var inte ensam i röran för det.
Förutom alla fåglarna så hade jag sällskap av allas vår Tyke. Jag var med andra ord hundvakt. Det är jag så gärna så.
Det är bara synd att han är så stor som han är. Hade han varit lite mindre så hade det ju varit perfekt med lite mys framför tv:n, tittandes på något och med en hund i knät. Men det är mer eller mindre en fysisk omöjligthet. Det kan ni väl tänka er själva hur det är att ha en 45-kilos hund i knät. Dels för att han är tung men också för att han är så stor. Man hade ju inte sett ett skit på tv:n.
Men han är trots det ett gott sällskap.

I dag är det ju den första advent. Snart jul alltså.
Men adventsljusstaken kommer nog att förbli nerpackad.....Funderar i alla fall på att ta ner lådan, packa upp den och gå upp med den tomma på vinden igen. Bara för att få någon sorts överblick på vad som ska vara vart i lägenheten. Bara för at få någonting att göra förutom att försöka få broderiet färdigt. Ska väl börja med att plocka undan på matsalsbordet först....sen får vi se....


Vet ni vad vi gjorde för ganska så exakt två år sedan? Ja, just nu låg vi antagligen och sov, fast inte i Sverige då utan i en säng i ett hotellrum i Californien....
Klockan är ju 04:13 där borta nu ( vi ligger nio timmar före ).....
Vilka minnen....