Powered By Blogger

tisdag 12 augusti 2008

Tänkte en sak, men....

...det bidde inte så.
Jag hade tänkt att visa en bild till från USA men jag ändrade mig.
Vi får ta något annat istället, ingen bild då alltså utan ett annat samtalsämne.

A-kassan
På torsdag ska då äntligen mina pengar komma efter mycket om och men. Det kom fram för en vecka sedan att det var FK som bromsade allting genom att inte ha skickat in återrapportering för sista månaden. Varför kan man inte skicka in allting på en gång för. Det kan man ju undra.
Tänk att varenda gång som jag ska ha a-kassa så är det någonting som strulat. Det har aldrig gått smidigt någon gång. Man kan ju börja undra om det bara är jag, att jag för otur med mig eller nåt.
Fast drömmen är ju att få ett jobb med en fast inkomst som man vet garanterat kommer. Jag kämpar på vad det gäller det så jag slipper dagens första samtalsämne.

Vädret
Man håller ju tummarna för ett bättre väder. Enligt prognoserna så ska det komma sol och värme från i morgon. Fast det tror jag inte på förrän jag ser det med egna ögon.......