Powered By Blogger

söndag 3 augusti 2008

Bara lite funderingar.....

Ibland kan vad som helst dyka upp när man sitter och tänker....det har nog de flesta varit med om.
Allra helst sker det när man sitter ensam eller när man ska till och sova.
Gud, så filosofisk jag har blivit....*ler*

Vad funderar jag på nu då? Ja, ska väl ta och lätta lite för er skull då:

1. Vädret - I förmiddags när jag orkade masa mig upp ur sängen så öste det ner ute. Någon timme senare sken solen men nu har den ta mej fan tagit semester. Läste nyss på nätet att just här i Uppland har de utfärdat en varning att det kan komma massor av regn.....det för tankarna tillbaka på översvämningarna som kom för runt en tio år sedan. Så vi får väl se om jag blir tvungen att ta in blomorna igen som jag ställde ut för en stund sedan.....


2. Mat - Det äter man själv idag med. Det blir kyckling, men just nu försöker jag besluta mig för om jag ska ha couscous eller ris till. Ibland kan de enklaste beslut vara svåra, hur löjligt det än kan låta. Till det , för att det inte ska bli allt för torrt, så tar jag vitlöksdressing. Sen kanske det blir efterrätt i form av min alldeles egna laktosfria glass.


3. Laktosintollerans - Det är inte kul men det är bara att acceptera fakta, att jag inte ska äta eller dricka sådant med laktos (mjölksocker). jag har hittat god glass i affären, Tofuline, som inte var så tokig. Men det jag stör mig mest på är att jag inte kunnat njuta av en enda mjukglass i sommar. Skulle jag av någon anledning ta en i alla fall så får jag för mina synder....tänker inte berätta i detalj vad som händer, men ni som har denna allergi vet vad jag pratar om.


4. Ledvärk - Det är fan inte roligt, men jag har börjat vänja mig med smärtan. För det mesta är det ganska bra, men det är nu så här vid dåligt väder, det kommer. Men jag vet vad som funkar och det är varmt vatten eller värme över lag.


För att återknyta till punkt tre. Nu ska jag gå och fixa maten och tro´t eller ej, men jag har bestämt mig. Det får bli couscous....och till detta gör jag nog i ordning lite dricka i Sodastreamern......jumjum...