Powered By Blogger

söndag 20 juli 2008

Här sitter man....

...och funderar på om man ska gå och lägga sig.
Filmen vi var å såg på bio var riktigt rolig; Hancock.
Annars är det mest nu att jag sitter och håller tumamrna att jag hinner få a-kassepengarna till slutet av månaden. Det var bara en sak jag behövde kompletera med och det skickade jag in i fredags.....
Varenda gång jag ska till och ha a-kassa är det någonting som strulat....det är fanimej otroligt.
Fast denna gång var det inte direkt något strul....bara det att det intyg jag trodde skulle gå att fylla i via nätet fick jag skicka in med snigelpost.....
Till och med FK har varit duktiga och för en gångs skull snabba och skickat "övergångsbevis" till a-kassan, vilket de brukar "söla" med och man får ringa och säga åt dem...men när jag ringde a-kassan i måndags så hade FK redan skickat in intyget.


Man kanske ska ta och dela med sig lite av den korta semestern i västra Sverige....eller vad säger ni?

Det här var den söta lilla campingstugan vi bodde i. Det behöver egentligen inte vara större. Nackdelen var de knarrande sängarna, det lät varje gång man vände sig, fast inte om min tror jag. Jag sov så gott så.
Första natten hade jag rätt roligt åt en sak. Gubben och hans far låg och
snarkade i takt. Jag fick kämpa för att inte börja skratta....
Enda störningsmomentet var de två filurerna i stugan bredvid, ett par fyllon. Andra natten kastade tanten ut gubben och han stod och bankade på dörren. Man hörde då och då ett "dra åt h-e".
Andra natten hade de på musik och sjöng och skrålade....lät nästan lite kul, för inte fan hade de någon sångröst....

Föregångaren till vår bil, nästan i alla fall. Som jag sa till päronen hemma; vår bil gick tillbaka till barndom....ja, vi besökte BB.
Denna bil finns nämligen på Volvomuséet i Torslanda utanför Göteborg, och bredvid muséet ligger nämligen den fabrik där Volvobilarna tillverkas....kort och gott, vår bil beökte BB.
Jag har varit här förut, men det är alltid lika kul att se. Det är inte bara bilar, utan även bussar och lastbilar (Volvo Penta)
Det fanns bilar som var skithäftiga på 80-talet när man var liten, men som idag ser fruktansvärt löjliga ut...
Även lite nytt visades upp, som den nya V70:n och den Volvobil som helt gjorts av kvinnor, för kvinnor, en s.k. VCC (VolvoConceptCar)
Detta muséeum kan rekommenderas, även för de som inte är ett dugg intresserade av bilar. Det är en bit av den svenska historien som finns innanför dessa väggar.

Nä, nu har jag bestämt mig. jag går och lägger mig. Fast först lite yogurt och för att inte glömma, ett måste, natta fåglarna......