Powered By Blogger

måndag 10 oktober 2011

Helgen som gått...

....har varit alldeles för kort som vanligt.
I lördags träffade vi släkten från Dalarna, delarna av den. Träffade lille Ebbe,  "kalaskulan" som han borde kallas. Vilken härlig liten mage han har.....
I går trevade vi oss in till IKEA, för att köpa underlakan. Fått tips av lilla mamma att de ska vara bra där och tillräckligt långa för 210-sängar. De var ju 260 långa så nog borde de räcka.
J köpte ett "trä på" lakan för att se om det funkar. Gör det det så blir det till att köpa fler av dem.
Sen hem till svärisarna för att äta middag.

Har börjat planera lite för mina dagar hemma när jag slutat här. Det blir förhoppningsvis inte så länge hemma men någon vecka kan det gott få bli så att jag hinner komma i fatt mentalt.
Så här lång har jag kommit med min städlista:

1. Köpa såpa och ev en rotborste, om jag inte hittar den vi ska ha någonstans.
2. Plocka ut allt från badrummet utom lagerhyllan och det blå skåpet och sedan dammsuga. Sen ta duschen och blöta ner så gott det går och sedan gå lös med rotborste och såpa.....

Sen har jag inte kommit så mycket längre så vi får se....