Powered By Blogger

torsdag 28 juli 2011

Helt galen vecka

....och den är inte slut än.

Tidigt i förra veckan smällde det till i mitt högra knä när jag skulle sätta mig på en bänk vid en busshållplats. Det fortsatte att göra ont och jag började få problem att ta mig upp och nerför trappor. I måndags morse ringde jag till husläkarmottagningen hemma och fick rådet att ta mig till närakuten där de har ortopeder och röntgen. Sagt och gjort. Strax före nio på måndags morgonen var det bara att halta ner dit då ingen buss gick. Först betala 80 kr för att en sköterska skulle kolla knät och om jag behövde träffa en läkare. Satt kanske en timme och väntade på att få komma in till sköterskan. Mycket riktigt, en läkare behövde kolla knät. Så det var bara att betala 120 kr till och sitta och vänta på läkare. Satt väl en dryg timme till för det var kö in till ortopedakuten.
Väl där hos läkaren konstaterar han att det är brosk som sitter och jävlas och så fick jag absolut inte gå i trappor, helst då på flera månader. Men till saken hör att jag har världens trappa på jobbet som jag måste ta mig upp och ner för.....vill heller inte sjukskriva mig när resten av kroppen funkar. Så jag tar mig upp och ner för trappan utan att använda knät, eller undviker att böja det.

Tisdag
Under måndagen fick jag tag på husläkarmottagningen och lyckas få en akuttid där på tisdagen.
För av någon jäkla anledning ville inte ortopeden skriva ut ett intyg så det var bara att punga ut med 140 kr till. Fick ett intyg där det står att jag ska helst bara gå upp för trappan på morgonen och nerför på eftermiddagen.....ska i övrigt vila så mycket som möjligt.....
Fick i alla fall sovmorgon denna morgon.....

Onsdag
Hittills enda heldagen denna vecka. Haltar runt och är solo på jobbet.....
Träffade lilla kusin J så hon fick sin väska. Åkte med min älskling hem, brukar göra det när han jobbar 10.30 - 17.00 nu under sommaren.

Torsdag
Det vill säga idag.
Ska till sjukgymnasten kl 16 men ska gå redan vid 14.10 för dels ska jag till Vobis och beställa ett knäskydd. Måste vara ett sådant med hål för knäskålen för den får inte tryckas ner och reta upp brosket och ledbandet i onödan. Sen ville sjukgymnasten att jag skulle komma lite före för man skulle tydligen fylla i något papper innan.

Fredag
Ja, den som visste hur denna dag kommer att se ut......det får visa sig....