Powered By Blogger

fredag 27 maj 2011

God gärning och pissväder

I går gjorde jag åter en god gärning för de patienter på Akademiska som skulle kunna vara i behov av nytt blod. De som då har samma blodgrupp som mig vill säga.
Jag var med andra ord och gav blod i går. Lite yrsel men inte samma som förra gången.
Men å andra sidan så kom värsta "smällen" ett par dagar efter förra gången. Det känns lite.....bakgrundssnurrigt, eller hur man ska säga. Det är bara att hoppas på att det inte blir värre.

Pissväder:
Lika med ett regnväder som påverkar mig lite negativt i och med att ledvärken sätter in.
Det i samband med ovanstående yrsel.....nåja, det blir nog bra....

Idag då:

* Jobba, what else. Men efter jobbet ska jag:

1. Till ÖoB för att införskaffa schampoo och balsam till resan. Ännu en punkt att pricka av på listan.

2. Till symaskinsbutiken i Sivia-huset för att köpa byglar till bh:n....det enda stället i stan som har. Det också till resan.

3. Ev till LundeQ och köpa skrivbok, kanske billigare på Clas Olsson....få se hur det blir. Det med till resan....

( Ni ser ju hur mycket jag kan pricka av när jag kommer hem....)

4. Köpa födelsedagspresent till svågern.....

5. Handla fil och någon frukt....

6. Ner till J och sedan åka med honom hem.....måste bara komma ihåg att utföra uppdraget innan.......


Ha det så bra i det vackra vädret.....
Ironin flödar som den värsta vårfloden......