Powered By Blogger

måndag 3 januari 2011

Mitt nyår....

...har bestått av att jag suttit på röven i soffan och glott på Twilight, mer eller mindre hela tiden...
Inte riktigt hela tiden men i stort sett.
Det är min nya passion och har gett mig en obeskrivlig lust att sätta igång och skriva min nya bok, vilket jag ska göra bara planeringen blir klar.
Jag tror jag har upplägget klart, mer eller mindre, i huvudet alltså.

Har just nu ingen som helst lust att sitta här. Skulle hellre legat kvar i sängen men måste man så måste man.
Då det är så lugnt kan jag börja få ner lite på papper och skriva rent det sen. Lite tungt att bära med sig datorn hit.....dessutom är jag tvungen att ha strömkabenl i hela tiden.

När det kommer till den här datorn, jobbdatorn, så är jag snart färdig att skicka ut den genom fönstret. Det enda ställe den funkar något sånär på är här på Blogger.....segast är den som mest på Amanda (det bokföringsprogram vi använder) och det är det ställe där den borde funka som bäst....
Så det är inte bara tangentbordet som funkar som ett rövhål....det är datorn i sig med.

Annars då?
Lite ont i lederna faktiskt men det har blivit allt bättre. Vet inte om det är för att jag har fått något att göra om dagarna eller om det är på bättringsvägen. Man kan ju alltid hoppas....