Powered By Blogger

söndag 8 mars 2009

Skulle ha gjort ,gjort och ska göras

Skulle ha gjort:

Fredagens plan var att jag skulle ha åkt med gubben in, tagit en tur ut till ÖB för att fylla på mitt lager av schampoo och balsam och sen en vända upp til svärfar för att hälsa på. Han ligger ju fortfarande på sjukhus efter att ha opererat om höften. Det är bara en tillfällig protes, en ny ska in om sex veckor.
Men så långt kom jag aldrig. Jag hann så långt som att jag satt färdigklädd och väntade på att få gå och väcka gubben.
Han kom uppfarande själv med ett njurstensanfall...han har haft det förr.
Han sjukskrev sig eftersom det inte går att jobba med den smärtan. I tre timmar gick han omkring stackaren med ont. Sen pissade han ut en sten på ca 2mm och så var det bra sedan.


Gjort:

Inte mycket det inte. Jo, jag har ju faktiskt städat rätt så ordentligt i dag. Inte hela lägenheten men nästan. Jag får mina tokryck ibland och då gäller det att passa på innan det försvinner. Man känner sig så nöjd efter det....
Sen fortgår ju alla förberedelser inför min roman....*det där lät nåt det*. det är så sanslöst mycket att göra men jag har hunnit med en del så snart är det dags att börja skriva.

Ska göra:

I morgon ska jag för första gången träffa min husläkare. Bytte i somras och har aldrig träffat människan. Jag ska kolla upp ordentligt hur det är med vikten och kanske försöka få en annan styrka på mina viktminskningspiller.....det fattas ca tre kilo innan operation. Det går så segt.
Sen tänkte jag passa på att kolla upp mina leder lite. Skulle behöva kolla den på REUMA men det är så lång väntetid...men man kan ju alltid försöka

Tisdag är det dags för styrelsemöte och kanske lite besked om ev jobb. Jag hyser inga stora förhoppningar. Får förlita mig på jobbmässan den 18:e på Fyrishov....

Godnatt alla ni därute.....en annan ska natta nu.