Powered By Blogger

måndag 24 november 2008

Del 2

Vilken dag det har varit. Jag tog mig in till stan fast det var nära att det skulle skita sig.
Men jag var i alla fall väl förberedd med dubbla strumpor ( tubsockor och raggsockor ) och för att inte glömma mössa, vantar och halsduk. Det behövdes kan jag säga.
Sedan runt fem i morse har bussar fastnat lite här och var och det håller fortfarande på....stackars jäklar!!!

Så här såg det ut hemma ett tag.
När jag kom hem stod en annan buss med rumpan ut i busken ( läs: ner i diket ) på andra sidan vägen mot vad denna står.
Bussen hem...ja, det var bara att ta första bästa oavsett om jag skulle få gå en bra bit eller den vanliga sträckan. Det blev det förstnämnda...den bussen var då en halvtimme sen och den jag skulle ha tagit var enligt den föraren minst lika sen. Så i stället för att stå kvar och frysa arslet av mig valde jag att i stället få mig en skön vinterpromenad i full snöstorm och mitvind.....
Fattade ni ironin ???

Vi hörs snart igen...