Powered By Blogger

lördag 4 oktober 2008

Ja, jag vet.....

...fy på mig.
Jag har ju inte varit inne på ett bra tag här och skrivit några rader. Men det har varit så mycket att smälta om jobbet....så mycket storlekar...voi, voi...
Å ni har det bra annars? Låter ju bra. fast det hade kunnat vara bra väder hela tiden. De som vet det här med väder påstar att höststormen kan vara på väg....
Det är bara att inse fakta, att sommaren definitivt är över.

Lite bilder kanske:
Grabben hela dagen....Murre. En riktig fegis så här på äldre dar men tycker om att gosa och får mycket kärlek av omgivningen. Visar gärna magen fast man får inte klia. Tror nog att katten är kittlig....
Han och tvillingsyrran Missan fyllde tio år den 12 mars 2008.







Här är Murres tvillingsyster Missan. Hon har av någon anledning mycket renare fötter än sin bror. Kan vara det att Murre går på smutsigare ställen, vad vet jag. När Missan själv vill så kan hon vara riktigt kärvänlig och hoppar gärna upp i knät och vill gosa. Men hon dregglar.....!
Tycker absolut inte om katt nummer tre.....





...Wilma. Störproppen nummer ett. Tror hon är största katten i familjen, fast hon är i själva verket den minsta. Men hon är så störig.
Skulle behöva en rejäl omgång med en borste eller en karda för att reda ut otalet tovor som finns. Fast man måste då vara minst två varav den ena, den som håller, helst ska vara utrustad med ordentliga handskar...
I dagsläget har hon repat sig från hundattacken ett par veckor sedan...jag tror nog att fröken är sitt gamla jag igen.